De 5 SEO trends van 2018

Het vindbaar en blijven in zoekmachines is iets waar je continu mee bezig moet zijn. Doe je een maand niks aan je vindbaarheid van je pagina’s. Zal je kelderen in de zoekmachines. Daarom is het uitvoeren van SEO voor veel marketingbureaus een dagelijkse bezigheid. Maar wat waren de ontwikkelingen en trends van 2018? In deze blog worden 5 SEO trends uitgelicht.

Voice Search

Hoe mensen zoeken via de zoekmachines verandert continu. Steeds vaker spreken mensen de zoekopdracht in via Voice Search. In 2016 werden al 20% van de zoekopdrachten ingesproken. Dit wordt steeds meer. Het is dan verstandig om longtail-zoektermen te gebruiken voor je website. Longtail-zoektermen bestaan uit drie of meer woorden. Via Voice Search spreken mensen hele zinnen in. Ook kan je in Voice Search focussen op spreektaal. Door dit toe te passen, zal je eerder gevonden worden in de zoekopdrachten.

Beveiliging

Sinds mei 2018 hebben we de nieuwe privacywetgeving. De zoekmachines houden hier rekening mee. Beveiligde websites scoren beter in de zoekmachines. Het is belangrijk om een HTTPS-website te hebben in plaats van een HTTP-website. Beveiliging en bescherming zijn beide erg belangrijk.

Kwaliteit leveren

Vroeger deelden mensen zo veel mogelijk met de buitenwereld met internet. Alleen de laatste jaren geven de zoekmachines de voorkeur aan kwaliteit boven kwantiteit. Inhoud maken om inhoud te hebben, wordt niet meer geaccepteerd. Een waardevolle tekst zegt veel meer dan waardeloze tekst. Door dit uit te besteden aan een SEO bureau,  weet je zeker dat er constant kwaliteit geleverd wordt. Die hebben verstand van wat ze aan het doen zijn. Ook zijn ze up-to-date van de laatste SEO trends en ontwikkelingen.

Mobiele optimalisatie

Dit is een trend die bij de meeste bekend is. Toch zijn er nog genoeg websites die niet gebruiksvriendelijk is voor een telefoon. In 2017 werden 69% van alle zoekopdrachten door een mobiel uitgevoerd. Het is dan zeer verstandig om je website te optimaliseren voor je mobiel. De zoekmachines houden hier rekening mee.

Een natuurlijk backlinkprofiel

De vindbaarheid van je website kan verbeteren door het aantal links naar je website. Alleen relevante links naar je website zijn goed voor je vindbaarheid. Zorg dat je tools zoals Majestic, Ahrefs, en Moz gebruikt. Hoe hoger de scores zijn, des te beter je vindbaarheid wordt. Het is belangrijk om de juiste balans te vinden in je linkprofiel. Probeer je links van zo veel mogelijk domeinen te halen.

Zoekmachine optimalisatie door BlueBird Media

Vergelijkbare artikelen

Only registered users can comment.