Ondernemer worden

Ondernemer worden

Als u een bedrijf wilt starten maar niet weet waar u moet beginnen, hoeft u zich geen zorgen te maken. U bent niet de enige. In feite, gezien de nieuwe economische realiteit van onze tijd, hebben meer mensen dan ooit tevoren het “werk” gevonden waarvan zij dachten dat het op hen wachtte niet bestaat. Anderen zijn tot de conclusie gekomen dat ze liever werk creëren waar ze van houden, gebouwd om te passen bij hun eigen levensdoelen. Wat de motivatie ook is om je eigen baas te zijn, je kunt vandaag beginnen.Hier zijn 8 tips om aan de slag te gaan:

Neem een ​​standpunt voor jezelf.

Als je niet tevreden bent met je huidige omstandigheden, geef dan toe dat niemand ze kan repareren behalve jij. Het heeft geen zin de economie, je baas, je partner of je familie de schuld te geven. Verandering kan alleen plaatsvinden als u er bewust voor kiest om het te laten gebeuren.

Identificeer de juiste zaken voor u.

Geef jezelf toestemming om te verkennen. Wees bereid om naar verschillende facetten van jezelf (je persoonlijkheid, sociale stijlen, leeftijd) te kijken en luister naar je intuïtie. We negeren de intuïtie, hoewel we diep van binnen vaak de waarheid kennen. Vraag jezelf af: “Wat geeft me energie, zelfs als ik moe ben?”Hoe weet u welke zaken “goed” voor u zijn? Er zijn drie gemeenschappelijke benaderingen van ondernemerschap:Doe wat je weet: ben je ontslagen of wil je verandering? Kijk naar het werk dat je in het verleden voor anderen hebt gedaan en denk na over hoe je die vaardigheden zou kunnen verpakken en aanbieden als je eigen diensten of producten.Doe wat anderen doen: leer meer over andere bedrijven die u interesseren. Zodra u een bedrijf hebt geïdentificeerd dat u bevalt, emuleert u het.Los een gemeenschappelijk probleem op: is er een gat in de markt? Is er een dienst of product dat u op de markt wilt brengen? (Opmerking: dit is het hoogste risico van de drie benaderingen.) Als u ervoor kiest om dit te doen, zorg er dan voor dat u een student wordt en eerst kennis opdoet voordat u geld uitgeeft.

Bedrijfsplanning verbetert uw kansen op succes.

De meeste mensen plannen niet, maar het zal je helpen om sneller op de markt te komen. Een businessplan zal u helpen duidelijkheid, focus en vertrouwen te krijgen. Een plan hoeft niet meer dan één pagina te zijn. Terwijl u uw doelen, strategieën en actiestappen opschrijft, wordt uw bedrijf echt.

Stel jezelf de volgende vragen: 

  • Wat ben ik aan het bouwen?
  • Wie zal ik dienen?
  • Wat beloof ik aan mijn klanten / klanten en aan mezelf?
  • Wat zijn mijn doelstellingen, strategieën en actieplannen (stappen) om mijn doelen te bereiken?

Ken uw doelpubliek voordat u een cent uitgeven.

Voordat u geld uitgeeft, moet u nagaan of mensen daadwerkelijk uw producten of diensten zullen kopen. Dit is misschien wel het belangrijkste wat je doet. U kunt dit doen door uw markt te valideren. Met andere woorden, wie koopt precies uw producten of diensten dan uw familie of vrienden? (En zeg niet: “Iedereen in Amerika zal mijn product willen hebben.” Vertrouw me – dat doen ze niet.) Hoe groot is uw doelmarkt? Wie zijn jouw klanten? Is uw product of dienst relevant voor hun dagelijks leven? Waarom hebben ze het nodig?Er is industrie-onderzoek beschikbaar dat je gratis kunt ontdekken. Lees artikelen uit de branche met gegevens (Google de relevante brancheverenigingen) en lees Censusgegevens voor meer informatie. De belangrijkste manier om deze informatie te krijgen, is echter om uw doelmarkt / klanten rechtstreeks te vragen en vervolgens te luisteren.

Begrijp uw persoonlijke financiën en kies het juiste soort geld dat u nodig hebt voor uw bedrijf.

Als ondernemer zijn uw persoonlijke leven en uw zakelijke leven met elkaar verbonden. U bent waarschijnlijk uw eerste – en misschien enige – belegger. Daarom is een gedetailleerd inzicht in uw persoonlijke financiën en het vermogen om ze te volgen een essentiële eerste stap voordat u externe financiering voor uw bedrijf zoekt. Daarom raad ik aan om je persoonlijke accounts in te stellen in een geldbeheersysteem zoals Mint.com om dit proces te vereenvoudigen.Terwijl u uw bedrijfsplan opstelt, moet u overwegen welk type bedrijf u bouwt: een lifestylebedrijf (kleinere hoeveelheid startupfondsen), een franchise (matige investering afhankelijk van de franchise) of een hightechbedrijf. (vereist een aanzienlijke kapitaalinvestering). Afhankelijk van waar je valt op het continuüm, heb je een ander bedrag nodig om je bedrijf te lanceren en te laten groeien, en het doet er niet toe wat voor soort geld je accepteert.

Bouw een ondersteunend netwerk op

U hebt de interne betrokkenheid bij uw bedrijf gemaakt. Nu moet je een netwerk van supporters, adviseurs, partners, bondgenoten en verkopers cultiveren. Als u in uw bedrijf gelooft, zullen anderen dat ook doen.Netwerk lokaal, nationaal en via sociale netwerken. Word lid van netwerken zoals NAPW.com, uw lokale kamer van koophandel of andere relevante bedrijfsgroepen. Hier zijn enkele basisprincipes van netwerken:- Vraag anderen om wat ze doen bij netwerkevenementen en denk na over hoe je hen kunt helpen. De sleutel is om meer te luisteren dan jezelf te vertellen.- Het maakt niet uit in welke groep je zit, wees genereus, help anderen en maak inleidingen zonder ze in rekening te brengen.- Door een genereuze leider te worden, zul je de eerste persoon zijn die in je opkomt wanneer iemand die je hebt geholpen jouw service nodig heeft of hoort van iemand anders die jouw service nodig heeft.

Verkopen door waarde te creëren.

Hoewel we elke dag producten en services kopen, willen mensen niet ‘verkocht’ worden. Richt je op het dienen van anderen. Hoe meer mensen u dient, hoe meer geld u verdient. Overweeg bij het overwegen van uw klanten of klanten:- Wat kan ik ze geven?- Hoe kan ik ze succesvol maken in hun eigen bezigheden?- Deze aanpak kan u helpen nieuwe manieren te vinden om uw product of service aan te scherpen en meer waarde te leveren, die uw klanten zullen waarderen.

Haal het Woord eruit.

Wees bereid om te zeggen wie je bent en wat je doet met overtuiging en zonder verontschuldiging. Omarm en gebruik de meest effectieve online tools (Twitter, Facebook, YouTube, LinkedIn) om je nieuws te verspreiden. Gebruik sociale netwerken als “aanwijzer” -sites; d.w.z. om te verwijzen naar alles waarvan u denkt dat het interessant is voor uw fans en volgers. Hoewel sociale netwerken tegenwoordig van essentieel belang zijn (je moet ze gebruiken!), Onderschat niet de kracht van andere methoden om het woord te laten horen: bijvoorbeeld mond-tot-mondreclame, website- en internetmarketingtools, public relations, blogposts , columns en artikelen, toespraken, e-mail, nieuwsbrieven en de ouderwetse maar nog steeds essentiële telefoon.Als je deze stappen neemt, ben je goed op weg om je eigen baas te worden. Het is belangrijk om te onthouden dat je niet alleen bent. Als je ‘je eigen baas wilt zijn’, maar nog steeds het gevoel hebt dat je vastzit, op andere manieren contact kunt maken met andere ondernemers. Je zult verrast zijn door de onschatbare contacten die binnen handbereik zijn.

Vergelijkbare artikelen

Consultant

5 jaar geleden 0

Only registered users can comment.