Eisen voor een goede webshop

Een goede wesbshop starten?

Bent u van plan een webshop te starten? Wij helpen u daar graag bij. Tips, aandachtspunten en do’s en dont’s.

Aandachtspunten voor een webshop.

Een webshop in elkaar zetten is natuurlijk al niet het makkelijkste klusje, maar ook moet de webshop voldoen aan een aantal eisen, als je echt een webshop van kwaliteit wilt als resultaat. Voordat u een webshop start, zijn er een aantal dingen waar u rekening mee moet houden:

  • Hoe u uw eigen salaris kunt uitbetalen
  • Dat u iets aanbiedt wat ook bezoekers aantrekt.
  • U hoeft niet altijd scherp geprijsd te zijn om uw doel te bereiken.
  • Om eruit te springen tussen uw concurrenten.

Additionele zaken voor een goede webshop.

Ook hebben webshops te maken met additionele zaken, wat zijn additionele zaken? Additioneel houdt in dat het er bij komt. Een ander woord voor additioneel is aanvullend, een paar aanvullende zaken zijn:

  1. Service: Een goede service wekt een gerust stellend gevoel bij de klanten op, wanneer klanten een goed en betrouwbaar gevoel krijgen van de webshop, en de informatie die de webshop hen geeft, zijn ze sneller geneigd om hier een product of dienst te kopen.
  2. Assortiment: Een groot assortiment biedt natuurlijk veel keus, maar maakt de webshop ook vaak minder overzichtelijk. Zoeken naar een specifiek product tussen alle 11.000 producten is natuurlijk niet appeltje eitje. Dit kan worden voorkomen doormiddel van het toevoegen van sorteeropties en filters.
  3. Uitstraling: Dit is natuurlijk het eerste wat je opvalt wanneer je een echte winkel inloopt, zo geldt dat ook bij online webshops. Een goede uitstraling start met een mooie en aantrekkelijke huisstijl.
  4. Reputatie: Reputatie staat gekoppeld aan het vertrouwen winnen van de bezoeker van wie je uiteindelijk een klant wilt maken. Zoals al eerder is verteld is dit een essentieel onderdeel om zoveel mogelijk klanten te weven. Een goede reputatie straalt ook professionaliteit uit, en iedereen koopt natuurlijk liever bij een webshop waarvan ze weten dat het allemaal goed zit!
  5. Garantie: Wanneer een bezoeker iets van uw webshop koopt wat toch niet helemaal goed of naar zin blijkt te zijn is het fijn als er een garantie opzit: producten mogen worden geruild, producten kunnen binnen 14 werkdagen kunnen worden terug gebracht etc. ook zaken als geld terug en de hoeveelheid dagen waarmee deze transactie uitgevoerd wordt, zijn belangrijke zaken om duidelijk aan te geven.
    1. Transparantie: Onaangename verassingen staan klanten niet op te wachten. Zo zijn hoge verzendkosten die nergens (duidelijk) stonden aangegeven in de webshop ook geen leuke verassing. Dit kan ook bepalend zijn voor de potentiële klant om de bestelling toch niet te doen. Wanneer alle ‘extra kosten’ duidelijk worden aangegeven komt dit niet als verassing voor de bezoekers.

Vergelijkbare artikelen

Mobiele trends

5 jaar geleden 0

Hotmail aanmaken

7 jaar geleden 0