Hoe werkt snapchat

Cijfers

In het najaar van 2017 brak Snapchat van het standaard sociale mediamodel van het vermengen van berichten van je vrienden met berichten van merken en publicaties die je volgt. Volgens Snapchat zorgt het herontwerp ervoor dat “de sociale media gescheiden worden van de media”, zodat je toegang hebt tot deze twee verschillende soorten inhoud op twee volledig afzonderlijke schermen. Hier is een korte samenvatting van de Snapchat-update: Deze aanpak creëert een nieuw type ecosysteem van sociale media op een netwerk dat al uniek was vanwege zijn zeer vluchtige karakter, met berichten die na weergave verdwijnen. Of je nu al een Snapchat-strategie hebt, of je begint net te denken over het gebruik van Snapchat, het is belangrijk om het ongewone nieuwe model van de app te overwegen bij het maken van manieren om verbinding te maken met de 178 miljoen dagelijkse actieve gebruikers van Snapchat, die de app openen gemiddeld meer dan 25 keer per dag.

Voor iedereen

Vind Snapchat alleen voor tieners en millennials? Volgens eMarketer zijn er “meer volwassenen op Snapchat dan sommigen misschien denken.” In feite schat eMarketer dat Amerikaanse volwassen Snapchat-gebruikers in 2017 iets meer tijd aan de app zullen besteden dan op Instagram. Hier leest u hoe u deze unieke sociale tool kunt gebruiken om de belangrijkste demografische gegevens van Snapchat te bereiken en uw bedrijfsdoelen te ondersteunen. Elk sociaal netwerk lijkt een eigen taal te hebben. Laten we eens kijken naar de belangrijkste Snapchat-terminologie die u moet kennen om te begrijpen hoe u Snapchat voor bedrijven kunt gebruiken.

Hoe werkt het?

Snap: A Snap is een foto of video die je via de app naar een of meer van je vrienden verzendt. Een videofragment kan maximaal 10 seconden lang zijn. Snaps worden verwijderd zodra ze door alle ontvangers zijn bekeken, tenzij je ze aan je verhaal toevoegt, in welk geval ze na 24 uur verdwijnen. Ongeopende snaps worden na 30 dagen verwijderd.

Verhalen: De Verhalen-sectie van Snapchat toont foto’s en video’s die je wilt delen met al je Snapchat-vrienden.

Custom Stories: Custom Stories laten groepen toe om samen verhalen te creëren. U kunt ervoor kiezen om een groepsverhaal te maken, waarmee specifieke mensen Snaps kunnen bijdragen, of een Geofenced-verhaal, waarmee uw vrienden en vrienden van vrienden Snaps kunnen bijdragen aan een verhaal, zolang ze zich op een specifieke plaats bevinden.

Snapstreak: als jij en een vriend elkaar binnen 24 uur uit elkaar klikken gedurende drie opeenvolgende dagen, heb je een Snapstreak. Je ziet een emoji met een vlam naast de naam van je vriend, met een nummer dat aangeeft hoeveel dagen je de streak hebt aangehouden. Houd er rekening mee dat chats niet meetellen voor Snapstreaks.

Filter: een Snapchat-filter is een leuke manier om je Snaps te verfraaien door een overlay of andere speciale effecten toe te voegen. Filters kunnen veranderen op basis van speciale evenementen of vakanties, locatie of tijdstip van de dag.

Snapchat-lens: Met Snapchat-lenzen kunt u geanimeerde speciale effecten toevoegen aan uw foto’s of video’s. In tegenstelling tot filters, gebruikt u lenzen terwijl u een module neemt.

Geofilter: dit zijn filters die uniek zijn voor uw huidige locatie. Om Geofilters in te schakelen, moet je je locatie in Snapchat inschakelen. Je kunt ook je eigen aangepaste Geofilter maken voor slechts $ 5,99 – geweldig voor het opbouwen van naamsbekendheid of het presenteren van een evenement.

Vergelijkbare artikelen

Verwarmingsketel

7 jaar geleden 0

Twitch

7 jaar geleden 0

IPod

6 jaar geleden 0

Only registered users can comment.