Badoo inloggen

Geschiedenis

Nieuwe design- en app-interface van Badoo (gelanceerd in april 2017) Badoo is opgericht door de Russische ondernemer Andrey Andreev en in november 2006 gelanceerd in Moskou.  Het is sindsdien gerangschikt onder de meest populaire datingwebsites. In 2016 is het de meest gedownloade dating-app in 21 landen.  Wired Magazine omschreef Badoo als een ‘massale fenomeen’ in Brazilië, Mexico, Frankrijk, Spanje en Italië, in een artikel in 2011. In 2007 haalde het $ 30 miljoen aan financiering op. In januari 2008 betaalde de Russische investeerder Finam Capital $ 30 miljoen voor een belang van 10% in Badoo voor uitbreiding in Rusland. Vanaf 2009 heeft Finam nu 20% eigendom van Badoo. Nadat ze via populaire sociale games en quizzen viral op Facebook was gegaan, werd Badoo gevraagd om haar aanpak aan te passen. [12] Volgens Insidefacebook.com was Badoo tijdens de week van 11 januari 2012 de 17e in groeiende Facebook-apps. De officiële lancering van Badoo in de VS was op 23 maart 2012, toen Nick Cannon de service in de Verenigde Staten introduceerde. In april 2017 lanceerde Badoo een nieuw ontworpen app en merk, waarbij de kleuren paars en een oranje hartsymbool als logo werden gebruikt, evenals de slogan ‘Groter dan dating’. Andreev heeft dit herontwerp besproken in een interview met James Cook van Business Insider in dezelfde maand.

Kenmerken

Badoo heeft verschillende functies waarmee gebruikers mensen kunnen ontmoeten. Wanneer ze zich voor het eerst aanmelden, selecteren mensen of ze nieuwe mensen willen ontmoeten, chatten of nieuwe vrienden willen maken. Gebruikers kunnen chatten, matchen met anderen, foto’s en video’s uploaden, en hun interesses delen en gemeenschappelijke vrienden zien.

De belangrijkste kenmerken zijn:

Mensen in de buurt: gebruikers kunnen mensen die in hun gebied wonen en degenen waarmee ze zijn ‘Bumped’ zien met deze functie.

Zoeken: gebruikers kunnen ook zien wie er in een app in een andere stad of een ander deel van de wereld is.

Ontmoetingen: een andere gratis functie, waarbij gebruikers rechts (ja) of links (nee) vegen in de profielen van andere gebruikers. Als er een overeenkomst is, worden de twee gebruikers op de hoogte gebracht.

Videochat: In augustus 2017 lanceerde Badoo zijn videochatfunctie waarmee gebruikers realtime verbinding kunnen maken, zodra ze berichten hebben uitgewisseld.

Badoo heeft talloze veiligheidsfuncties ontwikkeld om ervoor te zorgen dat gebruikers echt en geverifieerd zijn. Dergelijke functies zijn onder meer de knop ‘selfie-verzoek’ , waarmee vrouwen een man die ze spreken kunnen vragen om een ​​’selfie’ te sturen om te bewijzen dat ze dezelfde persoon zijn als op de foto’s.

Fotoverificatie

Het bedrijf heeft ook een proces voor fotoverificatie ontwikkeld, waarbij gebruikers een foto van zichzelf uploaden die een bepaalde pose nabootst. Deze foto wordt vervolgens in een minuut geverifieerd door een van de 5.000 moderators van Badoo. Badoo is een freemium-service, waarbij de basisdienst gratis is voor iedereen, maar gebruikers kunnen kiezen voor premiumfuncties. Dergelijke functies zijn onder meer ‘Rise Up’, waarmee gebruikers kunnen betalen om hun profiel voor een beperkte tijd meer zichtbaar te maken op de site. Eind 2007 betaalden 20% van de 22 miljoen gebruikers van Badoo meer dan eens per maand voor verhoogde zichtbaarheid. Volgens The Economist betaalde slechts 5% van de leden in 2011 voor de premium-services.

Vergelijkbare artikelen

De Berlijnse muur

1 jaar geleden 0

Preventie racisme

4 maanden geleden 0

Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person. Required fields marked as *